Vanwestnaaroost.reismee.nl

27. Nog een laatste verhaaltje

De laatste uurtjes zijn ingegaan, het is nu eigenlijk alleen nog maar wachten en dan richting airport.

De meiden zijn op elkaar uit gekeken (....) en vinden het nu wel goed. Eens moet er ook een einde aan komen natuurlijk. De reis was zeker de moeite waard en heeft vele mooie momenten opgeleverd. De opbouw was als volgt:

De stad en wennen aan de temperatuur en leven in de grote stad Bangkok. Daar hebben we een aantal culturele zaken bewonderd en hebben een prachtige fietstocht gemaakt.

Na Bkk trokken we per boemeltrein (airco door de open ramen) richting Kanchanaburi. Bij aankomst de eerste grote tropische regenbui. In Kanchanaburi was ons guesthouse aan de River Kwai gelegen en hadden de meiden een varanen echtpaar als buren. We hebben een mooie wandeltocht gemaakt langs de 7 watervallen en hebben een rit op olifanten gemaakt met als hoogtepunt het wassen van de olifanten in de rivier. We zijn vervolgens met een bambooraft de rivier afgezakt en hebben nog een stukje per trein over de dodenspoorlijn gemaakt. De volgende dag hebben we een jungletocht van bijna 5 uur gemaakt, die was erg zwaar maar zeker de moeite waard. Daarna brachten we nog een bezoek aan Hellfire Pass.

Vanaf Kanchanaburi trokken we naar de flaoating market in Damnoek Suduak. Daar hebben we onze ogen uitgekeken, alvorens we verder reden naar onze tussenbestemming Hua Hin, een badplaats. In Hua Hin was (achteraf) het mooiste strand en het warmste water. We hebben daar lekker relax gedaan en hebben o.a. genoten van een high tea.

In de nacht trokken we verder per trein naar Surat Thani, van daaruit gingen we per bus naar Krabi en per lokale bus naar Ao Nang. Bij Surat Thani verloren we nog een deel van onze bagage. In Ao Nang hebben we een prachtige boottocht gemaakt langs mooie eilanden en hebben we gesnorkeld.

Vanaf Ao Nang gingen we per minibus naar Hat Tjai, een plaats vlakbij de grens met Maleisie. Vanaf Hat Tjai gingen we verder met een minibus naar Georgetown op het eiland Penang in maleisie. We bezochten daar Penang Hill. Helaas was de Canopy Walk gesloten.

Vanaf Georgetown gingen we naar Kuala Lumpur en vlogen we na wat sightseeing door naar Denpasar op Bali. Een mooie tocht van bijna 3 uur bracht ons naar Lovina Beach. We hebben daar genoten en dolfijnen gespot. Prachtig. Na Lovina verbleven we in Sanur, wat mooi strand had, maar verder toch tegenviel.

Via Kuala Lumpur kwamen we weer in Bangkok, waar we nog de liggende buddha gezien hebben en de weekend market doorlopen hebben, en verder voornamelijk shop till you drop gespeeld hebben.

Alle hotels waren goed. De ene beter dan de ander. We hebben gelukkig geen problemen gehad, al moesten we wel3 X naar het ziekenhuis met Tess die goed ziek is geweest. Lizzy heeft de laatste twee dagen overiges diarree, maar de dokterstas had hier ook wel iets voor.

De vluchten waren tot en met nu toe ook goed. Air Asia is een aziatische prijsvechter (soort Ryanair) maar we troffen alleen maar nieuwe vliegmachines bij hun. We hebben geen vertragingen gehad en alles verliep vlekkeloos.

Dieren hebben we gezien in allerlei soorten en formaten. Gevaarlijke, minder gevaarlijke en niet gevaarlijke. In het wild en in gevangenschap. Ook hebben we andere mooie natuurmomenten mee mogen maken. We hebben ontzettend veel verschillende mensen gezien. Soms humoristisch, soms triest. We hebben voorts enorm veel soorten vervoersmiddelen gebruikt. Tja als je het zo allemaal nog eens bedenkt moet er toch wel een wereld open gegaan zijn zou je zo zeggen. Voor ons (azie kenners) blijft het nog steeds verbazen. We zien wel een trend ontstaan, het wordt hier duurder en duurder en men accepteert niet zo maar klakkeloos een bod op een artikel. In Azie wordt overigens volop gebouwd, het gaat maar door, de beurzen stijgen ook iedere dag zie ik op het nieuws. Dus, het gaat goed in Azie. Nu nog wat doen aan het milieu...

Roos en Nannie zijn nog naar de kapper geweest. Voor nog geen 10 euro waren ze gewassen, geknipt, gefonned en hadden ze een hoofdmassage. Kleuren van de haren is hier overigens schrikbarend duur begreep ik van de dames :)

Vanavond gaan we richtng Doha waar het 49 graden is. Na Doha zullen we via London terugkeren op nederlandse bodem. Rond de klok van 14 uur (ned tijd) zal Team Dutchies landen.

Het was voor ons een plezier om de reacties te mogen lezen, en we willen dan ook iedereen bedanken die de moeite nam om een reactie te plaatsen. Ook de vele volgers die op een andere manier hebben gereageerd en/of hebben mee gelezen: bedankt.

Ciao

P, N, L, R & T

Mar

Paul en Nannie, ik denk dat jullie de meiden, naast een geweldige vakantie, mooie, cultuurrijke, leerzame momenten in(van) hun leven hebben gegeven.
Niets is zo vanzelfsprekend, verschil tussen rijkdom en echte armoede, back to basic-gevoel enzo. enzo.
What more can you wish....;)
Nu lekker naar jullie eigen stekjes, je avonturen in het echies delen met het thuisfront en vooral nagenieten.

Wij zien binnenkort de (virtuele) fotoalbums, filmpjes (tip:windows moviemaker +123video/joetjoep) wel verschijnen.

XMar

ps. tnxxx voor het virtueel meereizen.

oma & opa M

we weten niet of dit nog gelezen kan worden, maar wat wij zeggen willen is eigenlijk al gezegd, voor jullie en de golden ladies moet deze reis wel geweldig geweest zijn. jullie kunt er nog lang op teren. Ons was het een plezier jullie brieven te lezen, bedankt ervoor.
Tot spoedig ziens.