Vanwestnaaroost.reismee.nl

02. Waarom drie zusjes op pad gaan ...

Waarom drie zusjes op pad gaan.

Lang lang geleden ontstond het idee om mijn drie dochters de geboorteplaats van mijn moeder, (hun oma) te laten zien. Dat is Tandjungkaran op Zuid Sumatra (Indonesië). Nu de dames in leeftijd groeien en werk en studie het steeds moeilijker gaan maken om een dergelijke reis gezamenlijk te ondernemen, moest het er dit jaar maar eens van komen.

Nu is Tandjungkaran, volgens vele bronnen, niet echt de moeite waard om te bezichtigen. De reis is bovendien ook behoorlijk lastig en het geboortehuis is niet te vinden, of staat er zelfs niet meer.Sentimenten werden dan ook snel opzij gezet.

Door de goede ervaringen metreizen in Thailand werd gekozen om dit land aan te doen, met een uitstapje naarMaleisië en Bali.

Maanden aan planning zijn er aan vooraf gegaan.Het wordtin ieder gevaleen reis waarbijhet leren van culturen, mensen, kleuren, geurenen structuren van Azië voorop staat.

Thailand is bij uitstek geschikt om op eigen gelegenheid te reizen. Omdat Nannie en Paul al verschillende lokaties kennen, werd de reis daarop ingericht. Avontuur staat hoog genoteerd, maar niet ten koste van alles. Gezondheid en veiligheid staanvoorop.We gaan overigens niet super low budget, maar zeker ook niet super luxe. Een mix gaat het worden. Zoveel mogelijk tussen de locals, tussen mede avonturiers.

We zitten helaasin het regenseizoen. Hierdoor is besloten om de plannen toch nog enigzins te wijzigen. Het noorden van Thailand stond in de originele planning, maar is helaas komen te vervallen. Hiervoor in de plaats is gekozen voor een zekerheidje op zonnestralen. Bali (Indonesië) is daarbij de keus geworden.

We vliegen met Qatar Airways (da's dus wel luxe).De reisgaatoverigens vanaf Schiphol te Abcoude Noord (020) via Doha (Qatar) naar Bangkok. Van daaruit reizen we naar het westen van Thailand (Kanchanaburi), dan via Hua Hin naar het zuiden (Krabi/Ao Nang). Vervolgenstrekken we Maleisië in, bezoeken het eiland Penangen de hoofdstad Kuala Lumpur om vervolgensnaar Bali (Indonesië) af te reizen. alwaar we Lovina Beach en Sanur zullen aan doen.

Vanuit Balikerenwe via Kuala Lumpur (Maleisië) terug naar Bangkok. Vanuit Bangkok reizen we terug via Qatar en London naar Schiphol.