Vanwestnaaroost.reismee.nl

04. Alleen maar ellende ?

19 mei. Het leger grijpt in. Verslagen roodhemden luisteren niet meer naar hun leiders. Na overgave van de leiders van de roodhemden besluiten enkele roodhemden over te gaan tot plunderen en de boel in de fik steken. Zo gaan een bioscoop op Siam Square en Central World in vlammen op. Central World is de op een na grootste shopping mall van Azië. Het gebouw staat volgens de laatste informatie op instorten. Eeuwig zonde, en zo onnodig.

De regering heeft voor het eerst in 18 jaar een avondklok ingesteld. Dat geeft hun de tijd om posities in te nemen en van binnen uit naar buiten toe te gaan werken. Iedereen die op straat is, loopt de kans neergeschoten te worden, een boete van 1200 dollar te krijgen of 2 jaar gevangenisstraf (dezelfde dagberechting via de rechters). Reizigers die internationale vluchten moeten halen, mogen naar buiten, mits ze zich kunnen legitimeren en reispapieren kunnen overleggen. Hopelijk is derust teruggekeerd als wij er zijn, maar het shopping district zal een trieste blik opleveren met alle gebouwen die in de brand zijn gestoken.

Maar, is het alleen maar ellende dan (zie verhaal 03) ? Nee natuurlijk niet.

Als hopelijk de rust terug is, gaan we de mooie kanten van het land bekijken en PROEVEN. Om de zwarte zijde even te vergeten (verhaal 03), hier wat voorbeelden van kleurig fruit die we gaan zien, voelen, ruiken en proeven. Kleurrijk en lekker !

Dragon Fruit (drakenfruit), oftewel Pitahaya. Deze roze vrucht is de vrucht van de cactus., wit vruchtvlees met zwarte pitjes. Sappig, verfrissend en als hij goed rijp iserg zoet.

Jackfruit. Een zoete vrucht. De exemplaren wegen normaal tussen de 7 en 15 kilo.

Langsat. Een zoet-zure taaie vrucht.

Rambutan. Ook een zoete vrucht

Sapodilla. Zoete vrucht die ook wel in Zuid Amerika voor komt.

Mangosteen. Dure paarse vrucht. Aan de buitenkant is nooit te zien of de vrucht goed is, dat zie je pas na openmaken. De vrucht heeft een zoete zachte smaak.

Naast bovenstaande (voor ons vreemde vruchten) komen we zeker ook nog durian (smelly fruit); granaatappels; watermeloen; bananen; kokosnoten; guave; grapefruit; mango; papaya; suikerappels; sinaasappels; appels en ananas tegen.

Mmmmmmmm

Lizz

Ik kan niet wachten! :)

Rob Knikker

Ziet er goed uit wat jullie gaan doen! Valt het toevallig weer samen met een Stones tour waar ik weer jaloers op kan zijn op de mooie locatie ;)

Paul

Rob,
Geen Stones tour deze zomer. Mogelijk start eind dit jaar, of voorjaar 2011 om in 2012 (50 jarig bestaan van de band) af te sluiten in Wembley tijdens de Olympische spelen.

Mar

Het is wel even spannend voor jullie, maar het ligt nog een aantal weken weg, dus hopelijk is de rust dan weergekeert.

Het fruit doet water in mn mond lopen. Lekker hoor :)

Giel

Je ben niet bang kok!

Robin

hahahaha!

Het word helemaaaal super! Ben nu een lijst aan het maken wat mee moet, spannend!

Giel

Vertrokken, kom maar op met die verhalen Meermannen en meiden!