Vanwestnaaroost.reismee.nl

14A Gehavend, bliksem en beach girls deel 2

En toen was vanmorgen de verbinding weg. Nu dus even een aanvulling op verhaal 14.

We waren bij Hellfire, al waar we het museum bezocht hebben en naar een korte film hebben gekeken. Daarna een stukje door het bamboobos om vervolgens een van de passen te bekijken waar de prisoners of war hard hebben moeten werken. Om stil van te worden.

Na dit indrukwekkende bezoek reden we terug naar ons guesthouse aan de river Kwai. Juist op het moment dat we arriveerden (ca 17.45) begon het weer hard te regenen en te donderen. Nu nog harder dan de twee avonden er voor. Brrr, gelukkig wel iedere keer als we in het guesthouse waren en nooit overdag. Ons guesthouse lag dicht bij de beroemde brug over de River Kwai. Die brug is trouwens niet origineel, want de originele is door de yanks diverse keren gebombaardeerd. Alleen de kopeinden zijn nog origineel, en men heeft een stukje originele rails laten liggen. De rails kwamen overigens van een britse maatschappij uit Maleisie en waren door de jappen in beslag genomen tbv de aan te leggen spoorlijn.

Op donderdag reden we om 07.00 met onze minibus (nu zonder Anna) weg bij het guesthouse. Volgende stop was de floating market in Damnoek Saduak. Een uurtje rijden en we waren er. Leuke tocht gemaakt over de floating market en na anderhalf uur zaten we weer in de minibus richting Hua Hin, de badplaats waar ook de geliefde koning zijn vakantieverblijf heeft. De hele dag geen regendruppel gehad en de temperaturen zijn nog steeds dik boven de (tropen) 35 graden. We zijn allemaal wel aan de hitte gewend, maar het blijft zo nu en dan natte t-shirts regenen van de luchtvochtigheid. Ook in de avond koelt het niet af. We hebben het strand bezocht en later de nachtmarkt. Tevens kaarten gekocht voor de reis van vrijdagavond/nacht per trein naar Surat Thani. Van daar uit gaan we door naar Krabi en Ao Nang. Vandaag(vrijdag) zijn we lekker naar het strand geweest en hebben lekker gezwommen in de warme zee. Straks gaan we genieten van een tropische High Tea en dan maken we ons klaar voor onze nachtreis.

Tot nu toe een reis met veel ervaringen, leuke momenten, zielige momenten (niet bij ons) etc. Soms is de een wat moe, dan wilt de ander weer wat etc etc, maar al met al gaat het goed en geniet iedereen van deze andere wereld.

Ik zal nog proberen enkele foto's te plaatsen, hou de fotosectie dus in de gaten zou ik zeggen.

Een warme Sawasdee Ka van ons

Mar

Leuke foto's weer waarin ik steeds meer indrukken op doe van alles wat jullie meemaken.
Alhoewel.....in het echies zal het nog eens 1000x indrukwekkender zijn. Geweldig, wat zien jullie veel en wat een avonturen maken jullie mee meiden (en Paul) Ik ben soms best wel een tikkie jaloers dat jullie dit allemaal mogen meemaken hoor (maar zal niet de enige zijn ;))

Jullie hebben nog heel wat moois en leuks voor de boeg, dus genietse verder! Dan doe ik het virtueel ook een beetje.

XXX voor allemaal

ps. Wel jammer dat de tarantula niet uit zn hol wilde komen zeg...ieksssss.