Vanwestnaaroost.reismee.nl

16. Expeditie Robinson trekt verder (Lizzy)

Hier Lizzy vanuit een nieuw land; Maleisie! Voordat ik daar over ga vertellen eerst nog wat over de afgelopen dagen..

Eergisteren, zondag, hebben we dus een trip geboekt naar de bounty eilanden; Hong Islands. Helaas kon deze niet doorgaan, omdat er een tropische bui was gevallen (boven op onze koffers, zie verhaal 15) de avond daarvoor en het water daardoor erg troebel en vies was geworden. De trip konden we gelukkig omzetten naar een andere eilandtrip; the four islands.

We werden 's ochtends met een busje opgehaald en nadat we onderweg een Deens gezin hebben opgepikt reden we naar de haven, waar de speedboot voor ons klaar lag. Het eerste eiland is ongeveer 30 minuten varen en datis alweer een hele ervaring, langs al die eilandjes, in een snelle speedboot! We liepen lekker langs het water op het eerste eiland toen we ineens een soort drol zagen liggen, we moesten er wel om lachen en vroegen ons af wat het was. Misschien een poepje van een zeedier? Of was het gewoon afval? Later zagen Robin en papa er nog 1 liggen, en ontdekten ze dat het een levend wezen was. We hebben deze rare drol goed bestudeerd en ontdekten later dat het een zeekomkommer was. Ik moet zeggen; een heel fascinerend ding. We voelden ons allemaal net op expeditie robinson; zo vonden we kokosnoten en een visnet en die eilanden lijken sprekend op de eilanden van tv. Ook zagen we een raar mooi groen beest liggen, wat later een grote kreeft bleek te zijn. Leuk om al die rare beesten te ontdekken!

De Deense man vertelde ons dat je in het water heel veel tijgervissen had, die gewoon naar je toe komen zwemmen. Dus wij natuurlijk het water in en ja.. een school van een stuk of 50 tijgervisjes zwemt om onze benen heen. Net of je met je benen in een aquarium staat! Helaas trapt de stuntelige lange slungel van ons gezelschap (ik dus) in iets scherps en nu heb ik een gat in mijn voet, maar zuster Nannie en dokter Paul verzorgen dit goed en ik loop al bijna niet meer mank!

Bij het tweede enderde eiland mogen we snorkelen en dan gaat er een onderzeewereld voor ons open! We zien veel koraal en de meest felgekleurde vissen zwemmen voorbij! Steeds ontdek je weer een nieuw soort visje en soms zwemmen er opeens joekels voorbij! We kregen ook brood om de vissen te voeren en ze aten gewoon uit onze handen. Ook leuk om het brood vlak voor je neer te gooien, want dan zwemmen er honderden vissen tegen je bril aan!

Het vierde eiland heeft veel apen en dit is de eerste keer dat we apen in wildlife zien! Deze trip was erg gaaf en mooi, al die eilandjes! We voelden ons allemaal op expeditie robinson, wat daar ook in de buurt is opgenomen (tegenwoordig wordt het opgenomen in Maleisie trouwens).

's Avonds lopen we over de boulevard van Ao Nang (kustplaatsje in Thailand) en keer op keer word je er weer aan herrinert dat deze mensen alles doen om geld te verdienen;
zo hebben we al iemand gezien die rondliep met een olifant (over de markt, heel zielig), iemand met een slang (die ik heb aangeraakt), we kwamen een man met een grote leguaan tegen (die op mijn hand/arm heeft gelegen) en er stond een man met een heel lief aapje (eigenlijk wel zielig, maar ik heb wel even met hem geknuffeld toen ik hem even om mijn nek mocht laten hangen!) Met deze dieren kan je dan tegen betaling op de foto, wat wij niet doen, maar toch bijna elk dier wel even vastgehouden!

Gisteren (maandag) zijn we vertrokken uit Thailand per busje (9 persoonsbusje). Ook nog best een reis van ongeveer 8 uur, je zal denken; ach, 8uur valt wel mee.. Maar, overstappen is hier niet zo simpel als in Nederland. Eerst worden we per busje opgehaald bij ons hotel en in de volgende plaats gedumpt, met een sticker op ons shirt waarop staat wat onze eindbestemming is. Daar is het gewoon afwachten totdat je wordt geroepen. Gelukkig waren wij al na 20 minuutjes aan de beurt. Hoppa, wij het busje in; past mijn koffer niet meer achterin. Dit busje zou ons 4 uur verder brengen, maar 4 uur lang met een koffer op schoot is natuurlijk niks. Ook was er 1 persoon teveel geboekt voor dit busje, maar gelukkig konden we, na 10 minuten in elkaar gevouwen te hebben gezeten, weer overstappen. Dit keer zaten we beter en werden we vlakbij de grens van Thailand-Maleisie gebracht. Daar weer gedumpt en weer afwachten, gelukkig weer snel opgehaald! Ook dit keer een reis van ongeveer 4 uur, waarbij we dus ook de grens overstaken (lopend!).

Nu zijn we in Maleisie op het eiland Penang (Georgetown)en de eerste nacht ging niet zo goed; Tess is ziek geworden en heeft serieus heel de nacht overgegeven. Nu gaat het gelukkig wat beter met haar, en ze heeft ook geen koorts meer, dus even rustig aandoen.
Vanmiddag wel naar Penang Hill geweest, waar je een fantastisch uitzicht hebt over Penang! We wilden graag de Canopy walk doen, waarbij je op 400 meter hoogte boven de bomen loopt, maar deze was gesloten omdat het te gevaarlijk werd (de bomen waren aan het barsten ofzo). Heel jammer en ook wel even van gebaalt, maar het uitzicht bovenop was ook al fantastisch! Ook hier kwamen we weer apen tegen, dus dat maakt ook veel goed!

Morgen trekken we verder naar Kuala Lumpur met een grote normalebus waar maar 16 stoelen in zitten; pure luxe dus! Dat wordt 5 uur lang lekker achterover liggen!

Tot het volgende verhaal!

Stan

Hoi Lis,
Weer een erg leuk verhaal geschreven door je. We hebben er een tijdje op moeten wachten, maar dat was 't waard. De avonturentrip blijft fascinerend hè. Prachtig om steeds weer te lezen wat voor een leuke dingen jullie doen. Gaat het de zussen onderling ook nog steeds goed? Zo ja, hou dat vast tot ver na de vakantie!!
Jammer dat Tess ziek geworden is, maar dat was gelukkig van korte duur. Maakte ik uit jouw stukje op. Wens haar sterkte, als dat nog nodig is, van ons.
Wij zijn ondertussen ook bezig met de voorbereidingen op onze vakantie. Iets dichter bij huis, maar we kijken er evengoed naar uit en gaan ons wel vermaken.
Doe de groetjes aan iedereen en tot het volgende verhaal.
P.s. Klimmen je zussen ook weer eens in de spreekwoordelijke pen?

moeders ;-)

hee Robinsons, Hebben jullie de rode vruchten ook al gevonden die ze altijd op zo'n eiland eten als er niets anders te vinden is? Vervelend dat Tess niet lekker was, sneu hoor. Een dikke knuffel voor Tessie (vindt je niet leuk he Tess maar ik geef je er toch een;-) )Maar wat een ervaringen weer, het kan niet op. Jullie hebben een week nodig om bij te komen als jullie thuis zijn. En.....die canopy walk van 400m hoogte boven de bomen leek mij niet echt geweldig hoor.Ik heb al hoogtevrees als ik in de kabelbaan in slagharen zit en dat is 10m hoog geloof ik. Nou voor jullie alle 3 een dikke zoen en liefs van je moedertje xxx

hanny en dries

wat een geweldige belevenissen!! dat zullen jullie wel nooit vergeten. Is de cultuurschok niet groot? Zien jullie alleen mooie dingen of ook het leven van de "gewone"man?
Ik vind jullie gelukvogels dat je een vader hebt die jullie dat allemaal wilt laten beleven.

Ik kijk uit naar de volgende verhalen. Liefs

oma & opa M

Gelukkig dat Tess opgeknapt is, hoe is het nu met de koffer afgelopen? Wat een bijzondere wezens hebben jullie al gezien, wel interessant hoor!, hoe gaat het met de voet Lizzy? Maleisié lijkt ons wel heel erg mooi en zeker Penang, dus weer een ander stukje Azië. Hier lijkt het al aardig op Maleisië, zeer warm en dat al dagen, heerlijk hoor daar niet van maar soms is het te warm, alhoewel, wij zitten aan de kust dus iets koeler en een heerlijk zeebriesje. Wij wonen zo goed als buiten en 's-avonds tot laat op ons terras. Vanavond kwam het nieuwe cruise-schip de "Prinsendam"schitterend verlicht langs ons raam gevaren, prachtig, net iets anders dan een speedbootje naar een eilandje Lizzy, maar jullie hebben er nog een avontuur bij. Genieten maar en tot schrijvens, xxx voor jullie allen.

oma & opa M

een aardig lang stukje geworden hé, maar we komen nu van buiten en gaan zien te slapen met die hitte. Het is nu bij ons 00.45 uur en jullie staan bijna op, leuk hé. Zie weinig van de Tour de Fr. Menschov 4e en Geesink 6e, niet gek dus, hoop het nog eens terug te zien in de rente van de Rabo-bank. Doei

opa&omavb

Hallo allemaal.Eindelijk in maleisie aangekomen.Wat beleven jullie veel zeg;Jammer van je voet en Tess,die zo misselijk was.Misschien was het van Tess ook wel vermoeidheid.Wij hopen dat jullie in Maleisie weer gaan genieten.Het is hier bloedje heet,het is een hele dag zweten!Als jullie in Kuala-Lumpur zijn gaan jullie zeker ook die twee torens bezoeken!Nou veel plezier maar weer en doe rustig aan!xxxxxxopa & oma

mama

er is volgens mij iets mis met de spelling van de reacties hahaha

Anna fam albatros

hahahah lizzy ik moet zo om jou lachen!!! ik zie het allemaal heeeelemaal voor me, en zo droog dat je bent..
De drol, apen eiland, overboekingen in busjes; het scheelt dat je je korte benen makkelijk kan opvouwen.
Als je nog een nieuwe vissoort ontdekt tussen al die visjes, report het wel meteen he!

ik mis jou en je gekkigheid heel erg! denk nog vaak aan je!

ThomasdB

Haha, mooie verhalen!