Vanwestnaaroost.reismee.nl

20. Lizzy Loves Lovina!

Een kort verhaal, omdat ik hier alweer veel te lang voor een beeldscherm zit te staren, terwijl er buiten zoveel te zien is..

De afgelopen paar dagen hebben we doorgebracht in het FANTASTISCHE dorpje Lovina op Bali. Wow! Wat heb ik een mooie tijd gehad.. Zoals papa al schreef kwamen we daar aan en werden gelijk onwijs leuk ontvangen. 's Avonds even met z'n allen naar het strand gelopen en iedereen die je tegen komt op straat zegt heel vriendelijk hallo, en werkelijk iedereen lacht!

De volgende dag loop ik een stukje alleen over het strand naar Lovina Town en praat met verkopers (die hier helemaal niet opdringerig zijn, tenmiste, niet op een vervelende manier!). Iedereen stelt zich voor en al snel weet ik wie wie is, wie de oom is van de ander enz. enz. Het lijkt hier dan ook op een grote familie! Iedereen blijft maar lachen, zo gezellig!

Robin en ik lopen 's avonds naar het strand als we een paar jongens muziek zien maken in een barretje (The Dolphins Bar). We besluiten te luisteren en zijn verkocht! Als je ziet hoe deze jongens van mijn leeftijd daar lekker aan het zingen, gitaar spelen, djembeeen enz.. zijn.. met zoveel plezier, dan wordt je echt gelukkig! Robin en ik komen met ze in contact en blijven, als de bar sluit, lekker hangen! Wat een heerlijke gasten, wat een levensgenieters! Ze spelen trouwens ook echt alleen maar heerlijke nummers.. Robin en ik liepen 's avonds stralend naar huis!

Natuurlijk zijn we hier elke avond heen geweest en we hebben dan ook weinig geslapen in Lovina! Wat een feestjes. Sorry als ik overdreven klink, maar zowel Robin als ik zijn helemaal verkocht! Dit dorpje,de mensen en hungastvrijheid, de mooie omgeving.. ! Ik ben onwijs blij dat ik Lovina heb leren kennen en dit is de eerste plek waar Robin en ik echt moeite mee hadden om te verlaten! (ze moest vanmiddag zelfs huilen, want we zijn ondertussen vertrokken, lief he!!)

Ik heb trouwens ook veel echte Indonesische dingen leren kennen, door een van de jongens, die me een tour door Lovina heeft gegeven. Natuurlijk even langs alle vrienden en familie.. erg leuk!

Nu heb ik nog niet verteld over de dolfijnen! We moesten 1 ochtend heel vroeg (05:30) ons bed uit, omdat we dolfijnen gingen spotten! Het is nog donker als we vertrekken en dat is goed;dan kunnen we de zonsopkomst zien! De zon komt op als wij al op het water varen!
Wij waren niet het enige bootje wat besloot dolfijnen te gaan spotten; haha, met ons nog 40 andere bootjes. Gelukkig hadden wij een hele goede bestuurder, die niet constant achter de dolfijnen aanjoeg, maar soms ook gewoon rustig aan deed en geduld had totdat ze vanzelf bij ons komen. Eerst roepen we al WOW! bij 1 dolfijn, later wordt dit een school van 25 a 30 dolfijnen die in de lucht springen en zelfs een 'twist' in de lucht maken. Fantastisch gezicht! Langzaamaan vertrekken ook steeds meer bootjes terug naar de kust, dus het wordt steeds makkelijker om de dolfijnen te zien! Heel erg gaaf om dit mee te maken!

Ik kan nog uren schrijven, maar ik moet er echt vandoor.. Het is nu ook al donker buiten en ik moet best een eindje terug lopen, dus tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Mar

Lov ina....lov e, wat scheelt het.
Leuk dat jullie het daar helemaal geweldig hebben gehad.
Bekpekkers daar? Misschien iets om xtje naar terug te gaan?
Of nog beter (voor ons die het bekpekken achter de rug hebben): http://www.indonesie.nl/tweede-huis-bali/ ;)

Lots of fun verder!
XXX

Mar

ps. lukt het nog niet met de foto's?

oma & opa M

Geweldig, wat een leuke. gezellige brief. Hoe is het trouwens met Tess en jullie voeten???? We nemen aan van zeer goed aangezien jullie over het strand dabberen, maar jullie vinden de Indonesche muziek kennelijk heel romantisch en dan voel je je voeten niet meer. Ja, meiden, oma denkt nu wel heel veel aan haar vroegere tijd en herkent dat z.g. familie gebeuren.
de muziek kenyt zij natuurlijk ook, trouwens in onze jonge jaren had je hier een Molukse band die ook geweldigee muziek speelde.
Wat een fantastische ervarin g met die dolfijnen, leuk hoor!, geen spijt dat jullie er zo vroeg uit moesten!
We vonden het weer heel fijn na 2 dagen weer iets van jullie te horen en genieten van jullie brieven.
Tot op heden nog steeds zomerweer, heerlijk hoor en in Vlissingen druk met toeristen. Een drama in Duisburg (Dtsl.)bij "Loveparade" paniek, waarbij 20 doden en tegen de 200 gewonden, bij de doden een jongen van 19 jaar uit Zwolle., erg hé.
Contadot wint saaie tour, Schleck 2e en Mentsjov 3e en
Gesink 6e. Zelf vond ik er niets aan, niets spectaculair, ook niet in de bergen. Feijenoord heeft 9 jonkies in de selectie van onder de 20 jaar.,afscheid van een zeer geemotioneerde Gio onder luid gezang in de kuip, indrukwekkend!!! El Hamdaoui naar Ajax. v.c. Vlissingen
in geldnood, schuld aan de Gemeente en mogen nu tot betaling niet op de Irislaan.
Dat was het zo'n beetje, blijven genieten jullie allemaal en ladies don't fall in love, it is so far away !!!
XXXXX

mama

Hai Lis,

Wat een leuk verhaal weer en wat klinkt het heerlijk.
Je blijft daar toch niet he hahahahaha, als ik je een beetje inschat is dit echt helemaal jouw ding.
Wij zijn inmiddels bijna aan het eind gekomen van onze tweede dag in Espana. Met een mooie plaats in de bergen onder de bomen met uitzicht op zee. Is weer heerlijk genieten hier, met natuurlijk mooi weer.
Mats vermaakt zich ook prima en heeft al wat vrienden hier, hem zien we zowat heel de dag niet.
Nou knuffels ook voor je sisters en ben benieuwd naar de foto´s.

Liefs en een dikke zoen xxxxxxx

Stan

En alweer een mooie ervaring erbij. Geweldig toch? Al met al zal de tijd voor jullie nu erg snel voorbij gaan, denk ik. Wij zijn, maar dat schrijft je moeder waarschijnlijk ook op dit moment, lekker in Spanje en het bevalt ons uitstekend. Prachtig weer en een geweldige camping. Dat weten Tess en Roos al wel. Veel meer lui van hun leeftijd dit jaar trouwens. De trappen en hellingen zijn wel weer wennen trouwens. Maar dat komt goed. Mats is meestal op pad. Da´s dus een zorg minder. Geniet de komende dagen van Bangkok en tot de volgende keer.
Liefs, ook van jullie broertje.

oma

Ik weet precies hoe het is om daar weg te gaan.Heel ontroerend.Toen wij er waren kreeg opa als afscheidscado een mooi
overhemd van ons taxichauffeurtje,heel lief.Terwijl ze zelf maar heeeel weinig verdienen.Leuk verhaal hoor lizzy.Jammer dat het er bijna weer op zit.XXXXXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!